Mindre småköp

I ett försök att minska mina småköp har jag beslutat mig för att varje månad försöka ha 10 “köpfria dagar”. Det är ganska vanligt att jag köper en kaffe här, en läsk där, en chokladbit osv osv. Känns bra då men vet att det säkerligen kan summeras ihop till någon/några tusenlappar per år. Och dessa skulle man ju kunna göra annat för, exempelvis köpa fonder och se dem växa!

Jag började den 8/2 och har än så länge haft 4 köpfria dagar. Kan bli klurigt att lyckas med 6 dagar till på 10 dagar men det ska inte vara omöjligt eftersom helgen kommer bli väldigt lugn med lite träning på sin höjd. Har egentligen inget problem med att jag köper för mkt, men just de här småköpen är irriterande när man är “så duktig” med de större köpen.

Har ni läsare några knep för att minska antal köp? Kommentera isåfall, mycket intressant ämne tycker jag!

Leave a comment