Soon to be April

Ja då var det snart dags för April att säga hej och det känns väl inte helt fel med mer sol, mindre slask och framför allt ännu en lön på kontot. Fick en bra lön men valde ändå att “bara” föra över 3000 till Avanza på grund av framtida utgifter i april/maj. Förhoppningsvis kommer jag kunna lägga undan lite extra pengar från denna månad om jag håller det tight.

Den första fulla månaden med köpfria dagar är då slut, och visst har man klarat det! 10 av 10 dagar är gjorda och det var inga som helst problem. Vill egentligen redan nu öka till 12-15 köpfria dagar men man kanske ska skynda långsamt och låta det gå till sommaren iaf och se så det funkar flera månader i följd.

På tal om sommaren….som ni alla vet så kommer skatteåterbäringen innan midsommar och jag hade jackpot i år, 10k tillbaka! Ska spara minst hälften så det blir som en extra månads sparande, mycket trevligt. Denna “bonus” gör eventuellt att mitt mål med 45k på nyårsafton kan pushas mot 50k vilket inte hade varit helt fel. Vet inte om jag skrev det här innan året men förutom 45k på avanza ska jag ha 10k i ett buffertsparande på banken så allt som kan hjälpa mig till det är välkommet!

Leave a Reply

