Helg

Mycket nöjd med helgen som var, gjorde absolut ingenting vilket betyder att 2 dagar kunde läggas till på de redan 4 köpfria dagarna i Februari. Det som skrämmer lite är hur jag ska kunna få ihop de sista 4 dagarna eftersom det är 6 dagar kvar. Kan bli tufft men ska givetvis försöka!

Snart lön vilket betyder att det äntligen ska köpas fonder, har längtat som bara den och som “vanligt” blir det 4000 friska in. 2000 på DNB Global indeks, 1000 på SPP Sverigefond samt 1000 på Spiltan investmentbolag aktiefond. Lite segt att börsen har gått bättre på slutet, hade gärna sett att det fortsatt nedåt så jag kan köpa billigare men denna lilla uppgång behöver inte betyda att det vänt. Ska hur som bli fantastiskt kul att få sätta in lite pengar på Avanza. Är ni läsare taggade?

 

 

3 thoughts on “Helg

    • Hej Anders!

      Har lagt upp min plan som så att jag ska satsa brett och billigt de närmaste åren medans jag bygger upp en kassa och det känns enklare att göra det med fonder. Gillar aktier och kommer säkerligen gå över till utdelningsaktier i framtiden, men det blir först om 5-6 år kanske när jag har en större kassa och kan gå in med mer kapital i varje enskild aktie. Så det är framför allt bredden jag vill åt! Hur tänker du själv? Enbart aktier?

      Mvh, Fixaenbuffert

      • Tjenare och tack för svaret! Just nu är min strategi bara en tanke så vi får se vart jag hamnar. Men i dagsläget ser min tanke ut såhär: 50% svenska aktier, 25% amerikanska aktier och 25% i fonder (5 olika fonder hade jag tänkt. Vi får se hur det faller ut.

        Trevlig helg

        MvH Pengaregn

Leave a comment